četrtek, 1. september 2011

Gostota besed vpliva na besedilo in obisk strani

Kadar ustvarjamo besedilo oz. tekst za našo spletno stran, skušamo biti kar se da izvirni in bralcu želimo podrobno sporočiti kakšno besedilo lahko najde na naši strani. Ampak ali ste vedeli, da gostota posameznih besed na vaši strani tudi vpliva na obisk?

Ne le da je tekst slabše berljiv, če gostota ne ustreza iskalnikom, so tudi pozicije v iskalnikih pod ključnimi besedami slabše. Posledica je, da vašo stran najde manj ljudi kot bi jo sicer. Torej je tudi obisk manjši. Kako ugotovimo kakšno gostoto imamo in kako to odpravimo bom povedal v nadaljevanju.

Besedilo oz. tekst ki ga imate na strani ima lahko preveliko ali premajhno gostoto posameznih besed. Oba primera sta razlog za nekoliko slabše pozicije v iskalnikih. Da bomo lahko gostoto besed na naši strani prilagodili parametrom iskalnikov, moramo najprej vedeti kakšna je primerna.

Med strokovnjaki prevladujejo različna mnenja glede tega kaj je boljše za besedilo. Procenti za še ustrezen tekst na strani se gibljejo od 5, 7 in vse tja do 10%. Ker se težko z zagotovostjo trdi kakšen procent je pravi, se sam odločam glede na izkušnje. 

Lahko bi rekel, da se nekje najbolje odzivajo spletne strani, katerih besedilo ima gostoto okoli 7%. Sam običajno pravim, da je tista prava 7% +/- 1%. Težko namreč zagotavljamo ves čas isto gostoto besed, sploh če je naša spletna stran narejena na sistemu bloga, kjer se tekst neprestano dodaja na stran.

Kako ugotovim %
Seveda ne boste šli računat kakšno je vaše besedilo na strani. Za to obstajajo posebna orodja, ki olajšajo vaše delo. Če boste v Google vpisali "keyword density checker", je prvi zadetek tisto kar iščete. Vse kar morate potem storiti je, da v prosto vrstico napišete ali prekopirate URL vaše spletne strani. Klik na "submit" bo preveril vaše besedilo in vam v nekaj sekundah podal rezultate za posamezne besede.

Ključne besede
Seveda je logično, da vse besede ne morejo biti na 7%, vsekakor pa moramo biti pozorni na naše ključne besede. To so besede, pod katerimi obiskovalci pridejo na našo spletno stran. Če dam za lažjo predstavo primer: smo spletna stran, ki ponuja vedeževanje. Torej je naša ključna beseda vedeževanje. Vpisujejo jo ljudje, ki iščejo točno to kar mi ponujamo in takšna beseda je za nas ključna. V takem primeru je priporočljivo, da naše besedilo vsebuje okoli 7% te besede.

Besedilo ima preveliko gostoto
V primeru, da vaš tekst vsebuje preveliko količino posamezne besede, je le to potrebno zmanjšati. Obstaja več možnosti kako lahko to naredite. Verjetno je prva, ki vsem pade na pamet ta, da se tekst očisti nekaj teh besed.

Seveda je to ena izmed možnosti, a žal v praksi ni tako enostavno. Če imate enkrat besedilo napisano in ste z njim zadovoljni, je lahko zelo težko izbrisati ven zgolj nekaj besed. S tem lahko tekst spremenimo in kar naenkrat to ni več to.

Zato obstajajo še druge možnosti. Samo besedilo lahko preuredimo tako, da vmes dodamo še posamezne stavke, ki ne vsebujejo ključne besede, ki se pojavlja prepogosto.

Naše besedilo lahko dopolnimo z dodatno vsebino. Torej na stran dodamo tekst o zadevah, ki se tičejo naše dejavnosti, a pri tem pazimo, da ne uporabljamo besed, ki se že pojavljajo preveč pogosto.

Besedilo ima premajhno gostoto
V tem primeru velja ravno nasprotno kot prej. Če smo prej tekst preurejali tako, da smo besede odstranjevali, jih zdaj dodajamo.

Česa NE smem?
Nikakor ne iščite bližnjic! Iskalniki kot je Google so jih poznali že pred vami. Tako boste s "skritimi" besedami v barvi ozadja ali naštevanjem kje ob robu strani le poslabšali celotno zadevo. Raje si vzemite kakšno uro časa več in konkretno izpeljite stvar ter popravite vaše besedilo, da bo ustrezalo iskalnikom.

To je najboljši in tudi precej poceni način, da pridobite kakšno mesto v iskalnikih in s tem tudi kakšnega obiskovalca več. Pa veliko uspeha pri urejanju vam želim.

Ni komentarjev:

Objavite komentar