torek, 15. november 2011

Kakovost vsebine in bounce rate

Zaradi težav, ki nas spremljajo v zadnjem času, pri optimizaciji internetnih strani, sem svoj čas namenil zaposlovanju z iskanjem informacij, ki mi jih ponuja tako internet, kot tudi različna strokovna literatura.

Prišel sem do presenetljivih ugotovitev, ki se vsaj delno, že izkazujejo kot pravilne. Internet je namreč sprejel nekatere strani, ki smo jih preuredili, tako da moje zaposlovanje s knjigami ni bilo zaman. 

Na tem mestu bom z bralci mojega bloga delil svoja spoznanja in ugotovitve, ki lahko koristijo tudi vam, zato vam priporočam nadaljnje branje.


Mojo pozornost je pritegnil bounce rate, kateremu v preteklosti nismo dajali velike teže. Očitno je bilo, da ga je Google lahko meril, po dotedanjih izkušnjah pa nismo zasledili, da bi ga tudi upošteval pri rangiranju. Vsaj ne v takšni meri, da bi se s tem obremenjevali. Strani so namreč kljub temu, da je bil bounce rate visok, dosegale odlične rezultate. Tako nismo imeli skrbi, da bi to kakorkoli oteževalo naše delo.

Naj za lažje razumevanje povem kaj sploh je bounce rate. Povzročajo nam ga obiskovalci, ki pridejo na našo stran, vendar na njej ne naredijo ničesar. Enostavno jo takoj zapustijo. V takšnem primeru je bounce rate 100%, kar je slabo. Stran moramo torej izdelati tako, da večina ljudi, ki jo obišče, naredi na njej še vsaj enega ali več klikov. V takšnem primeru je bounce rate 0%. Za boljše rezultate moramo tako stremeti k čim nižjemu bounce rate-u.
Z zadnjo posodobitvijo nam je Google nekoliko pokvaril načrte. V iskanju rešitve, smo večkrat zasledili, da je kakovost tista, ki jo Google zahteva. Neprestano smo iskali način s katerim Google določa kakšna je kakovost neke strani.

Preizkusili smo na desetine možnosti, a nobena nas ni pripeljala do željenih rezultatov. Ko smo že skoraj obupali nad tem, da bi lahko kmalu našli pravi vzrok težav, sem pomislil na bounce rate. Na spletu sem skušal najti kar največ podatkov o tem ter tudi izkušenj ostalih, ki so jih preko interneta delili z drugimi.

Podatki, ki jih navajajo mojstri z vsega sveta se sicer razlikujejo med seboj, a sem jih v grobem skrčil nekako takole. 20% bounce rate je dober, kar je manj je toliko boljše. Kar je več je že slabše in je potrebno iskati načine, da se prepreči njegovo dvigovanje. Če bounce rate enkrat doseže ali celo preseže 50% zna biti to že precej nevarno za delovanje naše spletne strani.

Naj spomnim, da še ne dolgo nazaj to nikakor ni bilo tako. Imeli smo izkušnje z več desetimi stranmi, kjer je bil bounce rate nad 80%, pa so le-te odlično rangirale.

Seveda obstajajo tudi izjeme, ki jih Google očitno nekako prepozna. Tako lahko tudi danes povsem normalno delujejo spletne strani, katerih bounce rate je preko 80%. V čem so te strani drugačne od ostalih? Kaj jim omogoča, da lahko delujejo normalno?

Brskanje za informacijami po spletu me je pripeljalo do naslednjega odkritja. Kakovost vsebine je na eni strani. Na spletu obstajajo strani, ki imajo svojo vsebino naloženo na več različnih podstraneh. Če je vsebina kakovostna, obiskovalci beremo in klikamo po straneh. Takšna stran ima nizek bounce rate.

Pri visokem bounce rate-u vemo, da obiskovalci v večini ostanejo samo na strani, na katero so prišli. Torej ne klikajo po ostalih podstraneh, da bi iskali informacije. Vse informacije, ki jih iščejo morajo torej najti na tej prvi strani. Kako lahko Google ugotovi, da je takšna vsebina na tej strani kakovostna?

Danes se mi to zdi enostavno, sem pa moral prebrati kar nekaj literature, da sem prišel do te ugotovitve. Google spremlja tudi čas, kako dolgo so obiskovalci na strani. V primeru visokega bounce rate-a in slabe kakovosti vsebine, obiskovalci stran zapustijo po nekaj sekundah. Če je kakovost vsebine dobra, bounce rate pa kljub temu visok, se ljudje na strani zadržujejo dalj časa. To da Googlu vedeti, da berejo vsebino, kar pomeni, da so našli kar so iskali. Torej je zanj to signal, da je kakovost vsebine dobra in stran lahko dobro rangira kljub visokemu bounce rate-u.

Če na kratko zaključim. Tako kot Google že dolgo trdi, v prvi vrsti so obiskovalci in šele nato oglasi na straneh. Obiskovalce moramo torej najprej pripraviti, da bodo na strani našli nekaj zaradi česar bodo naredili še kakšen klik. Šele potem, ko to že naredijo so na vrsti AdSense, Amazon ali drugi oglasi, ki nam lahko prinesejo zaslužek.

Če bo le čas, se bom v enem izmed naslednjih člankov dotaknil načinov, kako izboljšati kakovost vsebine in samih strani ter kako kar se da učinkovito zmanjšati bounce rate.

Sedaj pa bi vas prosil, da naredite še kakšen klik na moji strani, da bounce rate ne bo 100% ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar