nedelja, 16. oktober 2011

Kaj mi bo televizija, internet in radijo?

"Da bi bila brez televizije?! Ni šans!" To je bil odgovor moje punce, ko sem ji omenil, da bi televizija morala iti iz najinega stanovanja. "Potem mora ven tudi internet in računalnik!", tako se je začel njen "protinapad", ki ju v večini uporabljam jaz. Precej časa sem imel pripravljene izgovore, kot je: "internet in računalnik potrebujem za svoje delo, saj je to moja zaposlitev". Od danes naprej nisem več takšnega mnenja. Prepričan sem, da internet mora iz stanovanja. Tako kot televizija in konec koncev tudi radijo.

Mogoče mislite, da sem nor, ker sem takšnega mnenja. Zato vam postavljam naslednje vprašanje. Koliko dobrega je v vaše življenje prinesla televizija, internet oz. radijo?

Dobro premislite preden si odgovorite. Če boste lagali si zapomnite, da lažete le sebi. Televizija mi že dolgo ne da miru. O tem, da v stanovanju ne želim imeti televizije sem razmišljal še preden sem spoznal svojo boljšo polovico. Vedno sem razmišljal, da se televiziji težko upreš. Ko pa te enkrat potegne vase, jo je zelo težko ugasniti. Če pa v stanovanju nimam televizije, se kaj takšnega ne more zgoditi.

Če nadaljujem z internetom. Danes sem se tako kot tudi za radijo odločil, da lahko shajam brez obeh. Punca sedaj ne bo imela argumenta s katerim bi mi onemogočala odstranitev televizije. To je že prvi plus, ki pa v končni fazi niti ne igra vloge. Ampak naj najprej pojasnim zakaj menim, da internet, televizija in radijo ne spadajo v stanovanje.

Argumenti proti (televizija, radijo, internet):
  1. Tako televizija kot radijo in internet so že zdavnaj izgubili svojo glavno vlogo obveščanja o pomembnih dogodkih. Prave informacije je namreč povsem zasenčil marketing. Ne rečem, da vmes ni dobrih informacij, ampak je žal toliko marketinga, da človek tistega, kar je uporabno niti ne opazi več.
  2. Čas! Mogoče najpomembnejši argument. Je naše življenje resnično vredno tako malo, da ga preživimo ob napravah kot je televizija, radijo oz. računalnik? Ne bi bilo koristneje ta čas zapraviti kako drugače?
  3. Če se tukaj osredotočim na internet in računalnik. Ogromno časa preživimo z njim. Socialna omrežja, prebiranje nesmiselnih informacij dan za dnem. Od tega nimamo ničesar. Vse skupaj je le odlično orodje za poneumljanje človeštva. Tistemu, ki si je to izmislil moram priznati, da je zadeva odlično zastavljena, saj ljudje niti ne opazimo kaj se dogaja. 
  4. Poleg tega, da trpi naše zdravje pri neskončnem sedenju pred ekrani, smo izpostavljeni najrazličnejšemu sevanju, ki ga oddajajo takšne naprave. Naše življenje pa enostavno teče mimo in ko se bomo tega zavedali, bo že konec.
  5. Televizija je podobna, saj ležanje na kavču ni dosti bolj zdravo kot sedenje pred računalnikom. In tudi v tem primeru neskončno število ur našega življenja enostavno mečemo stran.
  6. Radijo pa je še toliko boljša zadeva, saj nam omogoča da za nekoga delamo, ob enem pa nas še filajo z nepotrebnimi informacijami in marketingom.

Vsi trije inštrumenti skupaj so odličen aparat nadzora ljudi. Največja groza pri vsem tem je pa v tem, da si tega sami želimo. Že dolgo nas nihče ne sili v to, da moramo imeti televizijo, radijo ali internet. Mi smo tisti, ki to za vsako ceno hočemo imeti. Nihče pa ne opazi kaj nam ta aparat povzroča.

Če se vrnem nazaj k mojemu primeru. Televizija bo vsaj deloma odšla iz najinega stanovanja. Prekinila bova naročniško razmerje in se vrnila k stari dobri anteni in šestim programom. Tako je sicer ne bova povsem odstranila, ampak kakor pravijo, da so v zvezi potrebni kompromisi, je tudi to eden najinih kompromisov. Tako bo volk sit in koza cela.

Tudi računalnik oz. internet bo v kratkem dobil novo mesto. Iz dnevne sobe ga bom namreč preselil v drugo sobo, ki bo namenjena delu. Nekakšen kabinet. Spleta s tem sicer ne bom povsem izločil iz svojega življenja, ampak bova pa tudi tukaj naredila nekakšen kompromis. Ko bom v kabinetu bo internet uporabljen za delo, ko bom pa enkrat zaprl vrata, pa tudi internet ne bo imel več vstopa v moje privatno življenje.

Kar se radija tiče, bova pogosteje vrtela CDje in manj poslušala komercialne radijske postaje. Tako se naju bo tudi oglaševanje precej manj dotaknilo. Kar pač radijo danes je. En velik billboard.

Ni veliko, ampak prva stopnica je po mojem mnenju za nama. Sicer naju čaka še celo stopnjišče do končnega cilja brez radija, televizije in spleta, ampak verjamem, da bova skupaj uspela. 

Če še kdo ne verjame, da "trojček nadzora" (radijo, televizija, internet) oblikuje njegovo življenje, naj skrbno analizira nekaj svojih dni in sešteje koliko časa nameni za vsako izmed omenjenih naprav. Ter si seveda zabeleži kaj je imel od tega. Takrat verjamem, da bo vsakemu postalo jasno kam pes taco moli.

Pa lep pozdrav do prihodnjič.

Ni komentarjev:

Objavite komentar